vrijdag 17 augustus 2007

Favoriet lied

De Heer, uw God, in uw midden
is machtig, is machtig;
Hij die redt zal Zich over u
verblijden met vreugd;
Hij zal zwijgen in zijn liefde,
Hij zal juichen over u met gejubel.
De Heer, uw God, in uw midden
is machtig, is machtig, is machtig.

Dit is het favoriete lied van Jeanette v.d. Ruitenbeek. Tenminste vandaag, want morgen kan het weer een ander lied zijn.
Ze vertelt waarom juist dit lied haar aanspreekt:

Op dit ogenblik is het lied dat voor mij op nummer een staat Opwekking 143. Dat komt omdat ik vanochtend Zefanja 3 las waar de woorden van dit lied in voor komen. Wat mij zo aanspreekt is de manier waarop de melodie de gedachtegang ondersteunt. Als het gaat over de almacht van God en Zijn redding is de muziek staccato (met korte onderbrekingen) en ik zie mezelf daarbij “op de beloften staan”. Maar dan verandert de muziek bij de regel “Hij zal zwijgen in Zijn liefde” enz. en wordt het meer vloeiend en daarbij denk ik dan weer aan de geborgenheid en veiligheid waarvoor Zijn grote liefde garant staat – ons leven is verborgen met Christus in God. Daar kan ik onuitsprekelijk blij van worden en daarom is dit vandaag mijn favoriet!

Heeft u ook een lied, dat u heeft aangesproken, laat het ons weten.

Geen opmerkingen: